“Liveshopping är ett sätt att få den fysiska upplevelsen digitalt”

Är det dags att flytta tillbaka lite fokus från sociala medier och väcka liv i den egna hemsidan igen? Kanske, iallafall om man får tro Sofia Correnti, PR & Communications manager på It-innovatören Giosg. Hon menar att framtidens marknadsföring handlar om lojalitet och community – och det skapar man bäst med smarta tekniska lösningar som […]

Vad ska man tänka på inför en PR-push?

Du som står inför en första PR-insats kan behöva lite guidning. 1. Bestäm vad ni har för syfte med PR överlag. Det kan exempelvis handla om att skapa kännedom om en ny produkt eller bilda opinion i en viss fråga. Syftet bör kroka arm med era övergripande affärsmål, men PR kan även användas för att […]

Hur sätter man en kommunikationsstrategi för ett snabbväxande bolag?

Anton Blanck Holy Comms

Snabbväxande företag är i lika stort behov av en kommunikationsstrategi som väletablerade aktörer, men hur ska man egentligen resonera när företaget i sig utvecklas och förändras så snabbt? Hur ska man tänka kring sitt varumärke och sin kommunikation för att strategier som känns aktuella idag inte ska kännas passé om ett halvår? Vi sitter ned […]

Mod är att se på de heliga korna med kritiska ögon

Vår datadrivna samtid kan hämma kreativiteten, menar GlobalConnect’s CMO Kamran Alemdar. Kamran Alemdar, GlobalConnect, om hur vår närhet till data utgör en fara för kreativiteten, om vikten av att fajtas för en idé som kanske ser fel ut på pappret och varför det är modigt att inte vara nöjd med det som redan fungerar. För […]

“Det händer något när inte alla är stöpta i samma form”

Mångfald är nyckeln enligt Tobiis kommunikationschef Lina Perdius Tobii är ett av Sveriges ledande innovationsföretag och levererar teknik inom attention computing till bland annat forskare, marknadsförare och gamers – över hela världen. Holy Talks har träffat Tobiis kommunikationschef Lina Perdius, som menar att mångfald i teamet är en av nycklarna till att lyckas med marknadsföringen […]

“Det handlar också om att kommunicera när saker inte går som man tänkt sig”

Transparens vinner förtroende, menar Didner & Gerges kommunikationschef Anna Marcus. Hon gick från arkeolog, till journalist, till att arbeta med kommunikation i finansbranschen. Idag är hon Head of communications på det klassiska fondbolaget Didner & Gerge. För Holy Talks berättar Anna Marcus om det värdefulla perspektivet en utbildning i klassisk arkeologi kan ge, hur man […]