Del 3: Tre tips för att nå millennials

Genom att lyfta inlägg från källor millennials litar på - det vill säga, inte er utan andra konsumenter - skapar ni tillit.

AV LISA KRUSE
CREATIVE DIRECTOR & FOUNDER HOLY COMMS
januari 17, 2020

Fotograf:

En ny Nielsen-studie visar på vilken nivå millennials multitaskar. Exempelvis byter mindre än två procent kanal under tv-programmets reklampaus. Det betyder inte att de tittar på reklamerna. Nej, istället byter de snabbt hårdvara och plockar upp sin smartphone.

1) Skapa bra innehåll. Det går inte att lura millennials – de avskyr traditionell marknadsföring. Däremot älskar de content som adderar reellt värde till deras liv. Hela 57% av dem interagerar gärna med sponsrat innehåll, så länge det är relevant. Vad de gillar bäst? Skrivna artiklar, gärna list-baserade som den här, men även all form av film.

2) Låt dem recensera dina produkter eller tjänster. Millennials är väl medvetna om att det är en risk för företag att öppna upp för ocensurerade recensioner. Om era produkter inte är så bra som ni påstår är det ett drag som kan slå hårt mot er – en risk och sårbarhet som bygger förtroende hos millennials. Möjligheten att recensera produkter eller tjänster på er hemsida visar dem att ni står för vad ni säljer och är intresserade av kundernas åsikter.

3) Re-posta deras content. Genom att lyfta inlägg från källor millennials litar på – det vill säga, inte er utan andra konsumenter – skapar ni tillit. Bygg gemenskap genom unika hashtags och uppmärksamma innehåll som era kunder sprider genom att re-posta deras inlägg.