Client Director sökes

Stockholm | Heltid | Tillsvidareanställning

Om Holy Comms

Holy Comms är en snabbväxande kommunikationsbyrå i Stockholm. Vi definierar oss som en Marketing as a Service-byrå (MaaS) och lägger stor vikt vid att skapa flexibla, skräddarsydda och abonnemangsbaserade lösningar för våra kunder. Vi jobbar bland annat med aktörer som Greenpeace, Cervera, Budbee, Rusta och Carnegie – men även ett stort antal innovativa startups. Vi är övertygade om att digitaliseringen har bidragit till att alla företag idag, inte bara de allra största, har ett snabbväxande behov av marknadsföring.

Holy Comms erbjudande innefattar ett kluster av tjänster och områden som PR, content marketing, film och foto, kampanjer, sociala medier och strategi. Vi jobbar med en rad partners i form av specialistbyråer (för exempelvis SEO och SEM) och mediahus, vilket gör vårt erbjudande både brett och spetsigt. Vi tror på långsiktiga kundrelationer och lägger stor vikt vid att alltid leverera lite bättre än sist. Vi drivs av våra tre värdeord flexibilitet, transparens och snällhet.

Vi är under snabb tillväxt, är nitton personer och sitter just nu i egna, charmiga lokaler i Gamla stan i Stockholm (även om vi har en tendens att växa ur kontor).

Om rollen

Som Client Director har du ett helhetsansvar för dina kunders abonnemang. Du ansvarar för alla delar av projektets livscykel: uppstart, strategi, produktion, distribution, mätning och optimering. Vi är en startup, därför är det viktigt att du kan hantera hela kedjan – från uppstart av en helt ny kund till att förädla långvariga samarbeten och relationer.

Du kommer att jobba med kunder som aldrig förut gjort något online likväl som att addera det där lilla extra till marknadsavdelningar i framkant. Våra kunder verkar inom ett stort antal olika branscher – från retail till fintech. Det är därför viktigt att du tycker att det är roligt med mixen, och att sätta dig in i nya områden.

Det är även ett stort plus om du har erfarenhet av produktion i någon form – textproduktion, PR, visuell kommunikation eller film; alternativt är van vid koordinering av olika slag, exempelvis kampanjkoordinering/mediaköp. Din roll kommer främst att fokuseras kring projektledning, men till mindre del även produktion.

Som person drivs du av konstant utveckling och uppskattar att vara med på vår tillväxtresa. Du kommer in tidigt och kommer att ha stor möjlighet att påverka.

Ett urval av dina arbetsuppgifter:
  • Hantera dina kunders abonnemang och vara deras kontaktperson – du ansvarar för projektens innehåll, tidplan och leverans
  • Beställa och projektleda produktioner internt från kollegorna på vår Creative-avdelning som deltar i dina kundteam, men även från partners (så som mediehus)
  • Löpande förbättra och förädla varje kunds abonnemang tillsammans med kundteamets Strategist
  • Pitcha in nya idéer till dina kunder
  • Lägga och ansvara för kvartalsplaner för varje kund
  • Ansvara för att produktion och distribution genomförs i dina kundprojekt (inklusive korrvändor, slutleverans och publicering i kundernas kanaler)
  • Sammanställa och analysera data för varje kund i en månadsrapport samt presentera vid dina kunders månadsavstämning
Vem är du?
  • Du är extremt kundorienterad och sätter kundernas framgång och leverans i centrum
  • Du har god vana vid kundansvar och är självgående i kundrelationen
  • Du är innovativ och har inte brist på idéer – det kommer naturligt för dig att löpande se hur kundprojekten kan utvecklas
  • Du är ansvarsfull, har koll på både helhet och detaljer och skulle aldrig missa en deadline
  • Du är en people person som har lätt för att bygga goda relationer med våra kunder
  • Du är tech-savvy och håller dig uppdaterad kring nya tekniker, kanaler och metoder inom digital kommunikation – du behöver inte kunna allt, din inställning till att lära dig nytt är viktigast
  • Du är en självgående doer som inte tvekar på att kavla upp ärmarna
  • Du är van vid att leda och koordinera (andra) kreatörer
  • Du är snabb, driven och gillar ett högt tempo, men tummar för den sakens skull inte på kvaliteten
  • Du känner dig bekväm med Google Analytics, olika CMS och marketing automation-system (eller är öppen för att lära dig)
  • Du delar vår syn om att kommunikationsbranschen skulle må bra av en dos förändring

Tillträde sker i så snart som möjligt. Är det dig vi söker? Skicka in din ansökan redan idag, urval och intervjuer sker löpande. CV och personligt brev mailas till fredrik@holycomms.se