Holy Comms gasar i en tid när andra bromsar

Trots ett år kantat av en global pandemi, ett snabbrörligt medielandskap och förändrat konsumtionsbeteende ökar mediebyrån Holy Comms både omsättning och personalstyrkan avsevärt. På mindre än ett år har byrån vuxit från två till elva heltidsanställda med en ökad omsättning på tre hundra procent.

Kommunikationsbyrån Holy Comms som, definierar sig som en MaaS-byrå – Marketing as a Service, grundades 2019 av Lisa Kruse med visionen om att alla företag, oavsett storlek eller verksamhetsområde, behöver kommunikationsbranschens tjänster idag. Insikten om den ständigt förändringsbenägna marknaden har resulterat i en unik affärsmodell med en omfattande kundbas som sträcker sig från finans till ideella organisationer. Holy Comms stärker kundernas affär från koncept och idéstadie till produktion och medieköp. Byrån arbetar efter flexibilitet och transparens där kunden på ett enkelt sätt kan skräddarsy lösningar efter önskemål och behov. Genom att samarbeta med branschens vassaste kreatörer och underleverantörer kan byrån arbeta både brett och agilt – utan att vara låsta till en fast lösning.

Holy Comms har gasat i en tid när andra bromsat. Under 2020 gjorde byrån en explosiv tillväxtresa med flertalet nya kunder och medarbetare. Det senaste halvåret, parallellt med den pågående coronapandemin, har åtta nya medarbetare anställts med planer om att fortsätta ta mark – med ledorden flexibilitet, transparens och snällhet i åtanke.

I januari tillträdde June Stenmark, client director, ansluter från Another Media Group där hon arbetat med att transformera, utveckla och innovera mediebranschen. I februari tillträdde Linda Widengård som vice vd och strategic advisor med uppdraget att ansvara för byråns försäljning och utveckling framåt. Linda kommer senast från posten PR & Communication Manager på Nelly.com. I mars rekryterades Thea Fidjeland, AD, som nyligen flyttat tillbaka till Sverige efter en tid i Tyskland.

Samtliga medarbetare kommer från tidigare specialistroller inom varierande affärsområden som PR, digital och programmatisk marknadsföring och e-handel samt journalistik. Tillsammans kan byrån agera genre- och kompetensöverskridande med ett stort digitalt fokus.

Under 2020 rekryterades bland annat Emil Björnius, client director & strateg, som tidigare arbetat som kreativ strateg på contentbyrån We Are Stories. Hanna Brenden, projektledare, anslöt från det amerikanska bolaget Quantcast där hon arbetat med programmatisk marknadsföring. Maja Kvamme, content producer, arbetade som PR-konsult på Red and Square PR med fokus på copywriting, medierelationer och influencer marketing. Likaså Josefin Dysenius, client director & content producer, som tidigare arbetat som PR-konsult på design- och inredningsbyrån Trendgruppen PR. I början på året tillträdde ytterligare spetskompetenser i form av Ylva Enström och Jenny Rydberg, content producers. Båda har en journalistisk bakgrund varav Jenny senast kommer från SVT.

– Vi är otroligt stolta över vår tillväxtresa och peppade  inför vad framtiden har att erbjuda. Tack vare att vi plockat in specialister från olika kompetensområden kan vi nu bredda vårt digitala och strategiska erbjudande med ett fortsatt fokus på flexibilitet och transparens. I takt med att vi växer internt så stärker vi även upp våra partnerskap med Bonnier och Schibsted men även med internationella mediehus samt fler nischbyråer. Det svarar upp mot det behov våra kunder har; allt fler vill använda oss som ett one-stop-shop, säger Lisa Kruse, grundare och creative director, Holy Comms.