MIOO i Dagens industri

Di Digital intervjuar vår kund MIOO om expansionen, det nylanserade stöldskyddsregistret, den pågående pree seed-rundan och målet – att bli ett Apple för cyklar.

Tomas Grönqvist, grundare, är tävlingscyklisten som sadlade om och nu bygger ett Apple för cyklar.

Under det första riktiga verksamhetsåret 2020 har MIOOs ”bike buddies” servat 13 000 cyklar. Alla som servats har även registrerats med bilder och ramnummer i MIOO’s nylanserade stöldskyddsregister.

“Nästa steg i att bli den kompletta plattformen är samarbeten med cykelhandlare. Sedan februari syns Mioo till exempel i näthandelsplatsen Bikesters utcheckning med sitt erbjudande.

Tomas Grönqvist förklarar att cyklar från Bikester levereras till 90 procent monterade, de sista 10 procenten ska kunden kunna anlita en bike buddy för.

‘Det är som när du handlar hos Apple; du kanske vill ha hjälp med installationen – då löser vi det. Du kanske vill försäkra och registrera din produkt för stölder – då löser vi det också’.”

Läs hela intervjun här.

Holy Comms hjälper MIOO med PR och kommunikation. Vi är så stolta och glada över att få stötta er på er (raket-)resa, MIOO!